7 Aralık 2011 Çarşamba

Medya, Reklam ve Etik..

     Prof. Dr. Osman Müftüoğlu, 4 Aralık 2011 tarihli Hürriyet Pazar'da bir yazı yazmış. Yazının içeriği "maden suları iyidir hoştur herkes içmeli" mealinde.. Maden sularının sağlığa faydalı olduğu konusunda sanırım herkes hemfikirdir ama "Faydalı demiyorum gerekli bir içecek" başlığında suni bir zorlama ifadesi sezinleniyor. Yazının içeriğinde geçen "yaşlılar da içebilir, hamileler de içebilir, herkes içebilir" tarzında ifadelerin doğruluğu tartışılır zira fazla maden suyu tüketimi tansiyonun artmasına neden olabiliyor ve bu sebebten dolayı tansiyon hastaları için tehlikeli olabilir, -ki sadece bu bir örnek, bunun gibi olumsuz etki yapabileceği başka hastalıklar da olabilir, "herkes içsin, mutlaka içmeli" gibi genellemeler yapmak yanlış..
     Evet, buraya kadar yazılanlar doktorun kişisel görüşleridir ve bir yere kadar kabul edilebilir ama bundan sonra yazacaklarım işi farklı bir boyuta taşıyor. Birincisi yukarıdaki resimde de görebileceğiniz gibi Prof. Dr. Osman Müftüoğlu'nun yazısının olduğu sayfanın geri kalanı haberin içine girmiş kocaman bir Sırma Maden Suyu reklamıyla kaplı. Hadi bu tesadüf diyelim, peki Prof. Dr. Osman Müftüoğlu'nun Sırmagrup için çalışıyor olması da mı tesadüf? Prof. Dr. Osman Müftüoğlu'nun Sırma Su için danışmanlık yapacağıyla ilgili haberi buraya ve buraya tıklayarak görebilirsiniz.

     Tüm bunlardan habersiz sade bir vatandaşın zihninin bu şekilde manipüle edilmesi ne kadar etik? Bu gerçekleri bilen ya da öğrenen biri; yazıyı yazan doktora, köşeyi yayınlayan gazeteye ve adı geçen maden suyu firmasına nasıl güvenebilir artık? Reklamın iyisi kötüsü olmaz derler ya o koca bir yalandır emin olun..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder